Väldi ülekoormusvigastusi, paranda kehalist võimekust jõudsamalt ja taastu efektiivsemalt

 

Kas Sa oled ka see inimene, kes pärast jalatrenne treppe väldib, sest keha on täiesti šokis juba mitmendat päeva? Efektiivne taastumine on üks parimaid võimalusi kehalist võimekust parandada ja vigastusi vältida. Nimelt tekivad ülekoormusvigastused just liiga sagedaste ning suurte koormustega treenimise ja vähese taastumise tõttu.

Trenni tehes vähenevad kehas glükogeeni varud ning need omakord võivad kahjustada ka lihasrakke, tekitades mikrorebendeid.   Treeningjärgne taastumine on selle vältimiseks äärmiselt oluline. Kui muidugi tahame, et keha peamine ”energiaallikas” võimalikult kiirelt taastuks ning hoida või maksimaliseerida järgmiste treeningute kvaliteeti.

Massaažid lühendavad taastumise aega ja tasakaalustab organismi. Lisaks sellele aktiveerib ainevahetuse, et jääk- ja mürkained kiiremini organismist ja lihastest välja viia ja värske veri hapniku ja toitainetega lihastesse transportida. Mida kauem treeningutest eemaldunud oled, seda enam on jätkamisel taastumiseks lisatõuget vaja.

 

 

SLIMMi 3 parimat lahendust efektiivseks taastumiseks

  1. Rullmassaaž Proovikord 15€ (muidu 19€)⁣

    Meile meeldib öelda, et see on kõige vähem massaažilikum massaaž meil salongis, pigem nagu treeningu ja massaaži vahepealne hall ala. Kui treeningjärgne venitamine vahtrullil ei aita, siis rullmassaaž on selle lisavarustusega 99.0 versioon, sina hoiad vaid 15 erinevat asendit ja kulutad sellega lisaks ca 300-450kcal. Päriselt, tule proovi oma pulsikellaga järgi. Lisaks lihasvalude leevendamisele restardid ainevahetust, vereringet, lümfisüsteemi (tselluliit, tursed, akne, peavalud jm lümfiprobleemid) ja muid tähtsaid protsesse kehas. Muideks, see variant on meeste seas vägagi populaarne!⁣

  2. LPG spordimassaaž Proovikord 20€ (muidu 35€)⁣

    Kas teadsid, et LPG massaaž loodi algselt Prantsuse arsti ja inseneri poolt taastusravi jaoks? Või oled kuulnud, et sõbranna käis hoopis tselluliidist lahti saamas? Tegelikult on olemas ka LPG spordimassaaž, mis on välja töötatud just sporti harrastavatele inimestele. See keskendub peamiselt spordivigastuste ennetamiseks ja taastumise kiirendamiseks. Pärast raskeid treeninguid teostatud LPG spordimassaaž vähendab oluliselt koormusjärgset lihaspinget ja taastab kiiresti osa kaotatud lihasjõudlusest (vähendades efektiivselt piimhappe taset ja lihasjäikust). Rullmassaažiga sarnaselt parandad lisaks lihasvaludele ka ainevahetust, vereringet ja lümfisüsteemi. LPG massaaži ja rullmassaaži peamine vahe on see, et kui rullmassaažil hoiad erinevaid poose ja asendeid, siis LPG massaažis lihtsalt lamad ja meie tippspetsialist koos masinaga mudib probleemseid kohti ise lahti.⁣

  3. Spordimassaaž 60 min 40€ (muidu 45€)⁣

    Kui oled siiski klassikalisema massaaži usku või soovi, siis meie massöör Andres on tõepoolest tugevate ja kuldsete kätega! Sessioonis keskendub massöör sellele, et saavutaksid parima võimaliku taastumise (tekkinud lihaspinged ja valude leevendamine).⁣
    Spordimassaaž on tugevam kui klassikaline massaaž ning lisaks klassikalistele venitus-, vanutus- ja sõtkumisvõtetele kasutab Andres pisut rohkem punktmassaaži võtteid, masseerides lahti valulikke lihaskimpe ning nn trigger-punkte. Massööril on 5-aastane praktiline kogemus.⁣

 

Lisaks mainitud lahendustele ära unusta ka neid taastumiseks vajaminevaid meetodeid:

Külmaprotseduurid

Külm vesi jahutab keha, vähendab liigeste ja lihaste turseid, alandab lihasvalulikkust. Selleks sobib ka külm dušš (soovituslikult vaheldumisi 1min sooja ja 1min külma vett), lõpetades külma veega. Vereringe parandamiseks soovitame proovida SLIMM 100% NATURE kehamähiseid (kehatemperatuuri muutmine), eeterlike õlide ja bioaktiivsete ainetega immutatud kehamähised mõjuvad nahapinna ärritajatena, mis panevad vereringe kiiremini tööle, tarnides rohkem verd “kriisikoldesse”. Suurem veremaht surutakse läbi kõikide veresoonte ja kapilaaride, parandades seeläbi ka mik­ro­ve­re­rin­get ning võimendab taastumist.

Puhkus ja uni

Treeningute käigus kahjustatakse oma keha ning pärast koormust hakkab organism taastumisega tegelema. Organismil on üks suurepärane võime end ise parandada ning kõige efektiivsemalt toimib see magades. Magades toodab keha kasvuhormooni, aitades kaasa taastumisele, reguleerides valgusünteesi luudes, lihastes ja liigestes.

Unevajadus on suurem lastel, teismelistel ja sportlastel, soovituslik uneaeg tavalise 8 tunni asemel on 10 tundi.

Saun ja soojaprotseduurid

Veresooned laienevad sooja tõttu ja vereringe muutub aktiivsemaks, mis aitab omakorda lihastest jääkaineid välja viia ja taastuda. Kohe pärast trenni peaks olema soojaprotseduuridega ettevaatlikum selle kestvuse osas, sest keha on kurnatud ja higistamisega vedelikuvõlas. Järgmisel päeval võib sauna juba pikemalt nautida. Kusjuures rullmassaaži masinad on varustatud  infrapuna- ja kollageenilampidega. Masinates olev infrapunakiirgus laiendab veresooni ja aitab  eemaldada kehasse ladestunud mürk- ja jääkained.

Õige söök

Oluline on kehale anda taastumiseks vajalikke toiduaineid. Pärast trenni on umbkaudselt kahetunnine ajavahemik, mille jooksul peaks sööma korraliku eine, mis võiks koosneda süsivesikurikkast toidust ja kvaliteetsest valgust.

 

 

Investeering endasse on reinvesteering. Jäta see mõni emotsiooniost tegemata ning kuluta see hoopis tervise edendamiseks. Me oleme Eesti ainus kehasalong, kus anname vabaduse valida väga erinevate hoolduste valiku seast just Sulle sobivad lahendused.

Keha eest tuleb hoolt kanda, kuid see on väga individuaalne. Tuleb arvestada, et see, mis sobib ühele, ei pruugi sobida teisele. SLIMM on Eesti ainus kehasalong, kus anname vabaduse valida väga erinevate hoolduste valiku seast just Sulle sobivad lahendused ning spetsialisti hinnangul soovitused maksimaalsete tulemuste saavutamiseks ka erinevate teenuste kombineerimiseks.